Kategorie

Citroën: popularne modele

Historia początków marki Citroën wiąże się z Polską, a to za sprawą łódzkich zakładów tekstylnych i technologii kół zębatych...

Oficjalna wersja historii marki potwierdza informację o odkupieniu przez Andre Citroëna patentu kół zębatych od pewnego człowieka z Głogowa. Kim był tajemniczy Polak, nie wiadomo, wiadomo natomiast, że ten patent stał się przełomem dla marki. Stąd też charakterystyczne logo - „Szewrony”.

Dzięki coraz większemu zapotrzebowaniu na koła zębate w fabrykach, przedsiębiorstwo Citroëna stało się potentatem w tej dziedzinie, a osiągnięte zyski pozwoliły na szybki rozwój, by 28 maja 1919 roku wyprodukować pierwszy samochód w fabryce Citroëna.

Na naszym rodzimym rynku Citroën największą popularność zyskał dzięki modelom C4, C5 i Berlingo i to one nakręciły sprzedaż o 40% w 2010 roku. Model C4 jest następcą popularnej Xsary i w 2006 roku otrzymał nagrodę World Car Design.

Wśród właścicieli małych i średnich przedsiębiorstw, a więc nie tylko u osób prywatnych, popularnością cieszy się produkowany od 1997 roku Citroën Berlingo. To auto typu combivan, którego sprzedaż dawno przekroczyła milion egzemplarzy. Wielofunkcyjny samochód, który doczekał się swojej drugiej generacji. Auto zbudowane na platformie podłogowej PSA podobnie jak Peugeot Partner i wspomniany C4 Picasso. Niewielkie rozmiary, przestronne wnętrze z dużą przestrzenią ładunkową, ale i atrakcyjnym wyglądem sprawiły, że ten model został nagrodzony w 2009 roku w plebiscycie „Van of the year”.