Kategorie

Peugeot: popularne modele

Słynne logo z lwem (choć w innej niż obecnie formie) pojawiło się już w 1850 roku, kiedy firma braci Peugeot produkowała jeszcze młynki do kawy, maszyny do szycia, piły i szkielety gorsetów.

Pierwszy samochód zaprezentowano w Paryżu w 1889 roku - był to napędzany parowo trójkołowiec. Ze względu na wagę tego typu silnika, rozpoczęto pracę nad modelem spalinowym, który (na licencji Daimlera) powstał już dwa lata później. Trzycyfrowe nazewnictwo z zerem pośrodku przyjęto w 1929 roku i obowiązywało ono do chwili debiutu modelu 1007 w 2005 roku. Peugeot w Polsce obecny jest od przełomu lat 1992/93 i obok Citroena i Renault stanowi najpopularniejszą francuską markę motoryzacyjną.


Peugeot 106

Niezwykle popularny na początku lat dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia model z segmentu A, oferowany w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Był następcą - choć niebezpośrednim - modelu 104, a jego produkcja trwała od 1991 do 2003 roku z jedną większą zmianą stylistyczną modelu w 1996 roku. Jego następcą, choć po dwuletniej nieobecności francuskiej marki w segmencie A, był model 107.


Peugeot 206

Najbardziej popularny model w historii tej francuskiej marki, z liczbą ponad 6 mln wyprodukowanych egzemplarzy w latach 1998-2007. Peugeot 206 jest szóstą generacją serii "2", która łącznie wyprodukowana została już w liczbie ponad 13 mln egzemplarzy. Pierwszy w rodzinie, Peugeot 201 wprowadzony został do sprzedaży w 1929 r. Peugeot 206 oferowany był w wersjach 3- i 5-drzwiowej, a od 2001 również kombi (SW) oraz coupe-cabrio. Wprowadzenie do oferty w 2006 r. jego następcy, czyli 207, nie spowodowało zaprzestania produkcji 206, a w 2009 r. do oferty dołączyła kolejna odmiana tego modelu - Peugeot 206+.


Peugeot 405

Kiedy pojawił się na rynku w 1987 roku, zastąpił dwa modele Peugeota - 305 oraz 505, jakie występowały wówczas w klasie średniej. Peugeot 405 od razu spotkał się z przychylnym przyjęciem zdobywając m.in. prestiżowy tytuł Samochodu Roku 1988. Produkcja 405 trwała do 1997 roku (zastąpił ją Peugeot 406), a w międzyczasie, w 1992 roku, auto zostało poddane zmianom stylistycznym. Peugeot 405 oferowany był jako czterodrzwiowy sedan i pięciodrzwiowe kombi, dostępne były też wersje z napędem na wszystkie koła.


Peugeot 607

Flagowa limuzyna francuskiej marki - Peugeot 607 - do polskich salonów zawitała w październiku 2000 roku. Jego poprzednikiem był Peugeot 605. Zmiana w nazwie modelu od razu aż o dwa numery miała symbolizować znaczną zmianę w samym modelu. Peugeot 605 bowiem nie miał zbyt dobrej opinii, a tym samym i sprzedaży.


Peugeot 207 CC

Peugeot 207 CC jest kolejnym modelem ze sztywnym rozkładanym dachem. Jego premiera miała miejsce w 2007 roku w Genewie, a w sprzedaży pojawił się już na wiosnę. Peugeot 207 CC poza wysokością ma identyczne rozmiary jak normalny 207 i jest o 20 cm dłuższy od swego poprzednika - modelu 206 CC, od którego zresztą został zaczerpnięty mechanizm składania dachu.


Peugeot Expert

Udana próba połączenia zalet samochodów osobowych i dostawczych. Na rynku model Expert dostępny jest od jesieni 1995 roku, kiedy to pojawił się wraz z bliźniaczymi modelami Fiat Scudo oraz Citroen Jumpy. Na początku 2004 roku Peugeot Expert doczekał się gruntownej modernizacji. Expert dostępny jest zarówno w wersji furgon, jak i osobowo-dostawczej. Od początku 2007 w sprzedaży znajduje się najnowsza generacja Peugeota Experta.


Peugeot Boxer

Największy z gamy trzech modeli dostawczych Peugeota. Wytwarzany jest od 1994 roku, kiedy to zastąpił Peugeota J5 produkowanego od 1982. Peugeot Boxer powstał w ramach współpracy grupy PSA z koncernem Fiat, w wyniku której najpierw powstały Peugeot J5, Citroen C25 i Fiat Ducato, zastąpione odpowiednio przez Peugeota Boxera i Citroena Jumpera. Najnowsza generacja Peugeota Boxera pojawiła się w sprzedaży w połowie 2006 r.


Peugeot 208

Kolejna generacja małego auta, która zadebiutowała na wystawie samochodowej w Genewie w marcu 2012 r. Tuż po światowej premierze najnowszy Peugeot z segmentu B był już oferowany w sprzedaży na pierwszych europejskich rynkach. Peugeot 208 zastąpił na rynku model 207, który w sprzedaży znajdował się od 2007 roku. W porównaniu do poprzednika, 208 był nieco mniejszy i zarazem lżejszy. Do sprzedaży trafiły wersje 3- oraz 5-drzwiowe, które mogą być napędzane m.in. nową gamą trzycylindrowych silników benzynowych oraz wersją e-HDi.